Toimitusehdot

 

TOIMITUSEHDOT:   
(päivitetty 2.4.2017)   31.8.2017 lisätty tieto :Everyday maksutavan poistuminen

Minimitilaus 10,00e tai alle jäävissä tilauksissa pientoimituslisä 5,00e.

 

Verkkokauppa www.villakeiju.com

Rekisteröity osoitteeseen Vesijärventie 2, 71800 Siilinjärvi

Myyntipiste myös Siilinjärven Matkahuollon yhteydessä Toritie 7.

Y-tunnus 2273504-0

sähköposti: villakeijuinfo ( a) gmail.com, ei puhelinasiakaspalvelua.

 

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteet ovat askarteluun soveltuvia tuotteita. Pienten lasten tai täyttä ymmärrystä vaille olevien henkilöiden kanssa askarrellessaan huoltajan/hoitajan tulee selvittää/ kysyä etukäteen/arvioida onko materiaaleista tai laitteista haittaa/vaaraa henilölle, henkilön ikä- taito- ja ymmärrystason huomioiden.  Tuotteet eivät sovellu alle 3-vuotialle.

 

1.)Tilaaja x tilaajan vastuu

-Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen

-Tilaajan vastuulla on huomioida, että värien nimikkeet ja kuvat ovat suuntaa-antavia. Villakeiju ei vastaa tietotekniikasta johtuvasta (värierot erilaisissa asetuksissa eri tietokonenäytöillä ym.) tuotekuvan informaation virheellisyydestä ja siitä johtuvista asiakaspalautusten toimituskustannuksista. Asiakkaan vastuulla on etukäteen ottaa yhteyttä sähköpostilla ja tarkistaa mikäli jokin lisätieto on tarpeen tuotteen tilauspäätöksen tekemisessä.

-Tilaajan vastuulla on että tilauksessa annettu osoite on oikein ja mahdollinen paketin noutopiste on valittu oikein, jotta paketti toimitetaan oikeaan paikkaan. Mikäli asiakkaan tilauksessaan antama osoite on väärin kirjoitettu tai valittu väärä paketin noutopiste, asiakas vastaa kustannuksista, jotka syntyvät mahdollisesta uudelleen lähetyksestä tai muutoksen tekemisestä kesken kuljetuksen.

-Tilaajan vastuulla on tarkastaa sähköpostistaan myös roskapostikansio siltä varalta, että tilauvahvistus tai saapumisilmoitus suodattuu sinne. Tilaajan vastuulla on huolehtia myös siitä, että sähköpostissa ja kännykässä on tilaa saapumisviestien vastaanottamiseen. Mikäli pakettia ei lunasteta, paketti palautuu automaattisesti meille takaisin. Asiakas vastaa lunastamattoman paketin palautumis- ja uudelleenlähetyskuluista. Lunastamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen peruuttaminen ja palauttaminen.

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. Asiakas vastaa mahdollisista Postin tai Matkahuollon varastointikuluista, mikäli ei hae pakettia ilmaisen säilytyksen aikana, mikä ilmoitetaan saapumisviestissä.

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Matkahuollon noutopisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus ja mahdollinen valtakirja, mikäli toinen henkilö noutaa paketin asiakkaan puolesta. Valtakirjalla tarkoitetaan käsin allekirjoitettua valtakirjaa, jonka löydät täältä: https://www.matkahuolto.fi/media/filer_public/c4/39/c43964ee-4250-4058-a609-9420023145f7/valtakirja_lahetyksen_luovuttamiseen_fi.pdf

 

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Postin pakettipisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus sekä saapumisilmoitus/lähetystunnus. Tavallisen paketin, jossa ei ole henkilökohtaisesti luovutettava -lisäpalvelua voi toinen henkilö noutaa lähetyksen asiakkaan puolesta lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Postin pakettiautomaatista paketin voi noutaa lokeron avauskoodilla, jonka asiakas saa tekstiviestillä. Kirjatun kirjeen ja henkilökohtaisesti luovutettavan lähetyksen voi toinen henkilö noutaa valtakirjalla, jonka löydät täältä: http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

 

 

2.)Tilaaminen

-Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta. Emme käsittele sähköpostilla/tekstiviestillä/soittamalla saapuneita tilauksia. Mikäli tilauksestasi unohtui jokin tuote, tuote voidaan vielä lisätä tilaukseen, mikäli maksutapana oli ”lasku etukäteen sähköpostilla” ja jos tilausta ei ollut vielä ehditty pakata/lähettää. Muissa maksutavoissa tilaukseen ei voida jälkikäteen lisätä tai poistaa tuotteita.

-Tuotteet lisätään ostoskoriin klikkaamalla halutun tuotteen kohdalla ”lisää koriin” painiketta. Tuotteiden määrää voi muuttaa ostoskorinäkymässä. Ostoskori näkyy sivun oikeassa yläkulmassa. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet, klikkaa ostoskorinäkymän alalaidasta  painiketta ”Kassalle”, muuta tarvittaessa tuotteiden määriä, kirjoita yhteystietosi huolella ja  valitse toimitus- ja maksutavat. Verkkokauppa näyttää toimitustapojen valikossa automaattisesti kyseisen tilauksen tuotteille mahdolliset toimitustavat, joista voi valita.

-Tilauksen arvon jäädessä alle 10e (ennen toimituskuluja) tilaukseen tulee pientoimituslisä 5,00e. Pientoimituslisää ei palauteta asiakaspalautuksen yhteydessä.

 

3.)Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen verkkokaupasta lähtee sähköpostiisi automaattinen tilausvahvistus muutaman minuutin sisällä. Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että tilauksessa annettu sähköpostiosoite on oikein kirjoitettu ja sähköpostissa on tilaa viestin vastaanottamiseen. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei kuulu 5min sisällä tilauksen teosta, tarkistathan sähköpostin roskapostikansion. Mikäli tilausvahvistusviestiä ei löydy sieltäkään, otathan meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com

 

4.) Maksaminen ja maksutavat

-Etukäteismaksu laskulla, lähetetään sähköpostilla. Laskuttaja Villakeiju (POP). Kts. 5. Turvallisuus

-Bussiennakko- ja postiennakkomaksu +4e

(tilaus maksetaan tilausta noutaessa toimipisteessä)

-Paytrail (asiakkaan ja Paytrailin välinen sopimus maksun suorittamisesta)

-Everyday maksutapa poistunut käytöstä 31.8.2017

Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto. Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club ja JCB. -Paypal

(Paytrail ja Paypal maksut ovat täysin asiakkaan ja ko.maksupalveluyritysten välisiä. Alimmaisena lisätietoa molemmista (kohta 10).

Ensimmäisen postiennakko-/bussiennakkolähetyksen kohdalla otamme sähköpostilla yhteyttä ennen tilauksen lähettämistä ja odotamme vastauksen varmistuaksemme että on kyse todellisesta tilauksesta joka aiotaan lunastaa.

 

 5.)Turvallisuus

Turvallisuus: Villakeijun lähettämät laskut (”Lasku etukäteen sähköpostilla”) tulevat AINA sähköpostiosoitteesta villakeijuinfo ( a) gmail.com ja Villakeiju EI KOSKAAN pyydä suorittamaan etukäteislaskuja muuhun tilinumeroon kuin POP  FI75 4786 0010 1486 76!

Laskut lähtevät automaattisesti verkkokaupasta tilauksen yhteydessä. (Jotkut sähköpostit saattavat tulkita tämän automaattiviestin ns.massapostiksi/urkinnaksi tms. joten tarkistathan roskapostikansion mikäli laskua ei kuulu. Mahdollinen varoitusviesti voidaan jättää huomiotta, mikäli se täyttää ylläolevat turvallisuusohjeet)

 

 

6.)Maksuaika

Laskuun muodostuu automaattisesti maksuaikaa 1vrk, mutta tuotteita säilytetään sinulle varattuina 5vrk, minkä jälkeen tuotteet menevät uudelleen myyntiin, jos tilisiirtoa ei ole tehty. Villakeijulla on käytössä POP.

Paytrail ja Paypal maksut maksetaan suoraan heille ja mahdolliset maksuajan pidentämispyynnöt, osamaksusopimukset ja –kulut ovat asiakkaan ja kyseisen maksuntarjoajan välisiä.

 

7.Tilauksen käsittely- ja toimitusaika

Tilaukset käsitellään ja saatetaan toimitukseen pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän sisällä maksusuorituksen kirjautumisesta Villakeijun tilille, mutta lomien, kampanjoiden, messujen ym. aikana saattaa tilausten käsittelyajat hieman pidentyä. Ilmoitamme mahdollisen tilausruuhkan ”uutisena” verkkokaupassa sekä verkkokaupan Ajankohtaista-sivulla. Villakeiju on 1-2 työntekijän pienyritys. Paytrail on nopein maksutapa, koska onnistuneet maksusuoritukset näkyvät meillä heti, eikä tarvitse odottaa normaalin tilisiirron kirjautumista eri pankkien välillä.

Mikäli tilaus sisältää yhdenkin "tulossa, varaa" merkinnällä olevan tuotteen, tilaus jää odottamaan saapuvaa tuotetta. Mikäli tarvitset tilauksesi aiemmin, tilaa varaustuote erikseen ihan omana tilauksenaan

Matkahuolto ilmoittaa sivuillaan toimitusajaksi paketin vastaanottamisesta (ei sähköisestä ilmoituksesta) 24h +12h jokaista auton vaihtoa kohti. (mitä vähemmän vaihtoja, sen nopeammin rahti kulkee. Meiltä Siilinjärveltä lähtee päivittäin suoria bussivuoroja mm.Kuopio, Varkaus, Mikkeli, Lahti, Helsinki, Nilsiä, Nurmes, Seinäjoki, Vaasa, Pielavesi, Lapinlahti, Iisalmi, Oulu, Joensuu.) ”Auton vaihdoksi” lasketaan myös Lähipakettipisteeseen (kaupat) vietävän paketin kohdalla siirtokuljetus määräasemalta lähipakettipisteeseen erilliskuljetuksella. Bussipaketti Matkahuoltoon voi mahdollisesti olla nopeampi kuin lähipakettitoimitus.

 

8.Toimitustavat ja -hinnat

-kirjetoimitus 1,95e kts.lisätiedot

Pienet kevyet kirjeet 1.luokassa, painavammat kirjeet 2.lk helposti-kuoressa 

 

 -Muokattu/säästökirjetoimitus 1,95e (paperit puolitettuina, kotelot poistettuna) kts.lisätiedot

 

 -Luukkulaatikkokirjetoimitus  3,95e (pahvikotelossa herkät, kulmikkaat tuotteet) kts.lisätiedot

 

-Postin Pikakirjetoimitus 9,90e (max A4, 2cm vain hyvin ohuet tuotteet esim. stanssit, A4-arkit jne.)

 

 -Matkahuollon pakettitoimitus 3,95e (Matkahuoltoon, mh lähipaketti kts.lisätiedot)

 

-Matkahuollon PIKApakettitoimitus 22,90e. PIKA-pakettitoimituksen valitessasi tilauksesi menee Villakeijussa muiden ei-pikapakettien ohi käsittelyjonossa. Matkahuolto puolestaan lupaa, että pikapaketit vaihtavat bussista toiseen seuraavalla mahdollisella vuorolla (vähintään tunnin käsittelyaika väliasemilla)

 

-Matkahuollon JAKOpaketti kotiovelle 9,90e (kts.lisätietoa )

 

-Pakettitoimitus 6,95e ( postiin tai smartpostautomaattiin, postin Pienpaketit postiluukusta )

 

(-Painava/isokokoinen pakettitoimitus 9,95e (vain muutamissa tuotteissa, mainittu erikseen lisätiedoissa)

 

-Ilmainen toimitus yli 80euron tilauksissa Matkahuollon pakettina (normaali tai lähipaketti) , toimituskulut jäävät automaattisesti laskusta pois.(ei koske painavia/suurikokoisia tuotteita esim. bigshot-laite) eikä bussi- tai postiennakkomaksullisia tilauksia.

-Yli 50euron tilauksiin tulee pieni kaupanpäällinen. Yli 80euron tilauksissa kaupanpäällisen sijasta ilmainen toimitus Matkahuollon pakettina. Mikäli tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, myös kaupanpäälliset tulee palauttaa kokonaisuudessaan.

 

9.Paketin noutaminen Postin tai Matkahuollon pisteistä/säilytysajat

-Matkahuolto säilyttää pakettia 2 viikkoa saapumisesta.

-Postipakettia Posti säilyttää saapumisesta 2 viikkoa

-Smartpostpakettiautomaatissa Posti säilyttää pakettia 1 viikon saapumisesta.

-Tilaajan tulee huolehtia, että hakee paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteestä saapumisviestissä ilmoitettuun päivään mennessä. Asiakas vastaa mahdollisista Postin tai Matkahuollon varastointikuluista, mikäli ei hae pakettia ilmaisen säilytyksen aikana, mikä ilmoitetaan saapumisviestissä.

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Matkahuollon noutopisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus ja mahdollinen valtakirja, mikäli toinen henkilö noutaa paketin asiakkaan puolesta. Valtakirjalla tarkoitetaan käsin allekirjoitettua valtakirjaa, jonka löydät täältä: https://www.matkahuolto.fi/media/filer_public/c4/39/c43964ee-4250-4058-a609-9420023145f7/valtakirja_lahetyksen_luovuttamiseen_fi.pdf

-Tilaajan tulee huolehtia pakettia noutaessaan Postin pakettipisteestä, että mukana on myös henkilöllisyystodistus sekä saapumisilmoitus/lähetystunnus. Tavallisen paketin, jossa ei ole henkilökohtaisesti luovutettava -lisäpalvelua voi toinen henkilö noutaa lähetyksen asiakkaan puolesta lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Postin pakettiautomaatista paketin voi noutaa lokeron avauskoodilla, jonka asiakas saa tekstiviestillä. Kirjatun kirjeen ja henkilökohtaisesti luovutettavan lähetyksen voi toinen henkilö noutaa valtakirjalla, jonka löydät täältä: http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

 

10. Tilauksen peruuttaminen

-Tilaus voidaan peruuttaa ilman kuluja, mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com vastaamalla tilausvahvistusviestiin ja kirjoittamalla selvästi, että kyseinen tilaus halutaan perua. Mikäli tilaus on ehditty jo lähettää, tilauksen peruutus muuttuu peruuttamisesta normaaliksi asiakaspalautukseksi, katso kohta Asiakaspalautus. Toimitustavassa ”muokattu kirjetoimitus” jossa asiakas on pyytänyt pakkausmateriaalien muokkaamista/poistamista, tuotteen pienentämistä esim.leikkaamalla, tuotteilla ei ole peruutus- eikä palautusoikeutta, koska niitä ei enää pystytä saattamaan myyntikuntoon.

 

11.Asiakaspalautukset:

-Sovithan palautuksista AINA  etukäteen sähköpostilla villakeijuinfo ( a) gmail.com! Sähköpostilla voit pyytää asiakaspalautuskaavakkeen.

-Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus 14vrk tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalautuskaavake tulee lähettää huolellisesti täytettynä sähköpostilla osoitteeseen villakeijuinfo (a) gmail.com 14vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Käsittelemme asiakaspalautuskaavakkeen ja ilmoitamme asiakaspalautuksen toimitusosoitteen.  Palautusohjeen ja –osoitteen lähettämisestä Villakeiju odottaa saapuvaa lähetystä 7vrk, jonka jälkeen saapuneita palautuksia ei enää käsitellä.

Matkahuollon kautta onnistuu kätevimmin/edullisimmin pakettikokoisen asiakaspalautusten lähettäminen meille. Voimme tehdä palautusosoitekortin valmiiksi ja lähettää sen asiakkaalle sähköpostilla ja asiakas tulostaa pakettikortin paperille ja teippaa paketin päälle. Paketti jätetään Matkahuoltoon ja otetaan kuitti lähetyksestä. Tällaisessa lähetyksessä asiakkaan ei tarvitse maksaa pakettimaksua lähettäessä, vaan maksu kulkeutuu Matkahuollon järjestelmän kautta meidän maksettavaksi ja vähennämme maksun suoraan asiakkaalle palautettavasta summasta.

 

Palautamme rahan 14 vuorokauden kuluessa siitä kun palautus on saapunut meille asti. Lähetys on asiakkaan vastuulla niin kauan kunnes se saapuu meille. Asiakkaan on pystyttävä virallisesti todistamaan saattaneensa asiakaspalautus Postin tai Matkahuollon kuljetettavaksi. Otathan kuitin asiakaspalautuksesta ja säilytäthän sitä varmuuden varalta 3kk.

Palautusoikeus koskee myyntikuntoisia, alkuperäispakkauksessaan olevia tuotteita. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita ns.”tilaustuotteita”, asiakkaalle räätälöityjä, metreittäin mitattavia/myytäviä tuotteita (esim. osa kankaista/nauhoista). Toimitustavassa ”muokattu kirjetoimitus” jossa asiakas on pyytänyt pakkausmateriaalien muokkaamista/poistamista, tuotteen pienentämistä esim.leikkaamalla, tuotteilla ei ole peruutus- eikä palautusoikeutta, koska niitä ei enää pystytä saattamaan myyntikuntoon.

Palautustoimituskustannukset ovat asiakkaan vastuulla, mikäli kyse ei ole saadusta väärästä tai viallisesta tuotteesta. Eli mikäli tuotteessa ei ole mitään vikaa tai haluat vaihtaa tuotteen tai palauttaa tuotteita, tilauksen palautus tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Asiakas vastaa palautustoimituskuluista ja siitä, että tuote on pakattu niin, että se kestää kuljetuksen ja saapuu ehjänä, myyntikuntoisena ja alkuperäistuotepakkauksessaan perille. Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä myyntikunnossaan pakkauksineen sen saapuessa meille, pidätämme oikeuden vähentää palautettavasta summasta tavaran myyntikunnon alentumisen verran.

 

12.Pakkauksen/tuotteiden vioittuminen kuljetuksessa

Noutaessasi tuotteen Matkahuollon tai Postin noutopisteestä, tarkastathan paketin kunnon. Mikäli pakkaus tai tuote on vioittunut, pyydäthän jo noutohetkellä henkilökuntaa tekemään huomautuksen lähetyksen tietoihin. Sen jälkeen ota meihin yhteyttä sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com. Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostilla villakeijuinfo (a) gmail.com

 

 

13.Paytrail maksutavan tarkemmat tiedot

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankit: verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.